Lag bedre tjenester med tjenestedesign

Som brukere av tjenester legger vi godt merke til prosesser som ikke oppleves som forventet eller som rett og slett er dårlige. En god tjeneste skal være intuitiv, meningsfull, og gi en følelse av trygghet.

For å oppnå dette må vi først få innsikt i menneskers behov, handlinger og holdninger, i tillegg til organisasjonens behov. 

Denne innsikten er selve grunnmuren i et tjenestedesignprosjekt og er retningsgivende for å utforme tjenester som faktisk fungerer, både for bruker av tjenesten og ansatte som utfører den.

Målet med et tjenestedesignprosjekt er å finne ut hvor og hvorfor eventuelle problemer oppstår, og hvilke fremtidige muligheter som finnes.

Som et resultat av et tjenestedesignprosjekt kan du blant annet oppnå:

  • trygge og fornøyde brukere
  • mer effektive arbeidsprosesser
  • reduserte kostander ved å automatisere manuelt arbeid og frigjøre ressurser
  • forbedret samhandling mellom innbyggere som bruker tjenestene og ansatte som utfører dem

 

 

  
 

 

  

 

Liv Mari Bakke -  Tjenestedesigner

Liv Mari er utdannet tjenestedesigner og brenner for å utvikle gode og helhetlige tjenester.  

Tjenestene skal være effektive både for de som benytter , og leverer tjenesten.

Gjennom solid brukerinnsikt, tverrfaglig samarbeid og en dose kreativitet får du tjenester som fungerer.

Ønsker dere rådgivning innen tjenestedesign? Legg igjen kontaktinformasjon under så tar vi kontakt med deg: