Som brukere av tjenester legger vi godt merke til prosesser som ikke oppleves som forventet eller som rett og slett er dårlige. En god tjeneste skal være intuitiv, meningsfull, og gi en følelse av trygghet.
Et tiltalende, oversiktlig og pent design av nettsiden bidrar til å gi et profesjonelt utseende og en god brukeropplevelse.
Finner brukerne frem på nettstedet ditt? En brukertest gir verdifull innsikt i hva som fungerer og hva som ikke fungerer på nettsidene dine.
Har dere tydelige mål med nettsiden eller intranettet deres? Hvordan vet dere at brukerne får gjort det de kommer for å gjøre?
Design, oppsett og utforming på nettstedet har mye å si for hvordan virksomheten din oppfattes. Å sikre at innholdet svarer på brukernes behov er en annen sak.
Er innholdet av høy kvalitet? Bruker webredaktørene publiseringsverktøyet på best mulig måte?
Hvordan er kvaliteten på innholdet på nettsidene dine? Får brukerne gjort det de kommer for å gjøre? Er artiklene skrevet i klarspråk og i samme stil og tone gjennomgående på nettstedet?
Strekker ikke tiden til, eller mangler du kompetanse for å lage et godt nettsted?
Vi bistår dere med de viktigste rapportene dere trenger for å analysere bruken av nettstedet.
Nettsider er ferskvare. Det vil alltid være behov for å gjøre endringer og forbedringer i innhold og struktur etter lansering når man ser hvordan publikum tar dem i bruk.