Supportkonsulent

Intervju med Line Nilsen

Jobbe i ACOS siden mai 2013. 

Line Nilsen

Hvordan er ACOS som arbeidsplass?

Arbeidet på supportsenteret er veldig variert, så jeg lærer mye. Jeg synes det er kjekt å hjelpe kundene våre. Det er hyggelige kollega og kunder, og gode muligheter for å utvikle seg.


Hva har du lært av å jobbe i ACOS?

Jeg har lært mye om hvordan kundene våre arbeider og bruker systemene våre. God kommunikasjon, klarspråk, samarbeid og tett dialog med kundene er en stor del av hverdagen. Det er spennende å lære seg helheten i systemene våre. For eksempel skal systemet kundene arbeider i lagre data i baser, servicer skal hente inn og ut informasjon, systemet kan konfigureres på ulike måter og Wordmaler og ulike moduler skal samhandle. 

 

Hvordan er din hverdag i ACOS?

Hovedsakelig består arbeidsdagen min av å løse supportsaker, både på telefon, e-post eller ved å fjernstyre PC-en. Vi logger og følger opp sakene i et crm-system. 

Jeg samarbeider med andre i supportteamet ved å gi hjelp, eller be om hjelp i sakene. Vi deler erfaringer og kunnskap med hverandre. I noen saker samarbeider jeg med andre i ACOS for å finne løsninger, f.eks. utvikler, produktsjef, test- eller teknisk konsulent.

Noen kunder har av og til supportmøte med ACOS, der jeg deltar sammen med andre i ACOS for å ivareta kundenes behov.

Innimellom har jeg konsulentoppdrag. Det kan være gjennomgang av en modul, endring i en mal eller endring i konfigurasjon.

 

Hvilke prosjekter har du vært involvert i?

Jeg har jobbet med å få opp gode interne rutiner mellom avdelingene i ACOS og support, i tillegg er jeg involvert i ulike kundeprosjekter, for eksempel med Oslo kommune.

Fant du det du lette etter?